ctrack-online-button
  • Home
  • Over Ons
  • Nieuws & Informatie
  • Nieuws
  • Rittenregistratie: altijd zicht op voertuigen bij SCAL

Rittenregistratie: altijd zicht op voertuigen bij SCAL

SCAL Medische Diagnostiek neemt door het hele land diagnoses af. Sinds de invoering van Ctrack kan SCAL de medewerkers daarbij nauwkeurig volgen, spoedaanvragen eenvoudig inplannen en aankomsttijden naar klanten terugkoppelen.

scal-logo

Zorg wordt steeds duurder. Daarom moeten zorginstellingen efficiënter werken. Een nauwkeurige planning en goede verantwoording zijn daarbij een must. SCAL Medische Diagnostiek neemt door het hele land diagnoses af. Sinds de invoering van Ctrack kan SCAL de medewerkers daarbij nauwkeurig volgen, spoedaanvragen eenvoudig inplannen en aankomsttijden naar klanten terugkoppelen. Met een betere klantenservice en verantwoording als resultaat.

Rittenregistratie: altijd zicht op voertuigen
SCAL Medische Diagnostiek verricht diagnoses in opdracht van de huisarts, GGD en vrij gevestigde specialisten. Van de tachtig medewerkers zijn er dagelijks dertig onderweg: op weg naar patiënten thuis of spreekuren op locatie. Sinds SCAL de auto’s van de mobiele medewerkers uitrustte met Ctrack Online heeft operational manager Ron Eerdhuijsen veel beter zicht op zijn voertuigen. “Ik kan mijn medewerkers nu altijd en overal lokaliseren. Bovendien kan ik de klanten tussentijds informeren over de verwachte aankomsttijd van de medewerker. Dat betekent simpelweg dat ik betere service lever.”

Track en trace: efficiënte planning
“Plannen in de zorg is altijd een uitdaging,” aldus Eerdhuijsen. “Vantevoren is het moeilijk om een tijdspad toe te kennen aan de afname van een diagnose. Waar veel bedrijven vooral vertraging oplopen door files en omleidingen, zit de grootste onvoorziene factor bij ons bij de patiënt. Omdat die bijvoorbeeld slecht ter been blijkt. Of omdat er complicaties optreden. Nu onze voertuigen met Ctrack Online zijn uitgerust, hebben we wel beter inzicht in bezoek- en reistijden. Onze gemiddelde diagnosetijden worden daarmee realistischer en onze planningen nauwkeuriger.”

Track en trace: tijd voor spoedaanvragen
Toch blijft de planning bij SCAL altijd ‘under construction’, want spoedaanvragen zijn in de zorg aan de orde van de dag. Eerdhuijsen: “Via Ctrack Online lokaliseren we direct onze voertuigen en plannen we de aanvraag in bij de medewerker die dichtbij en beschikbaar is. Daarmee kan ik garanderen dat we de spoedaanvraag snel kunnen uitvoeren. En ik kan secuur aangeven wanneer de medewerker ter plekke is. Juist bij spoedaanvragen is dat voor patiënt, arts of laborant extra belangrijk en fijn om te weten.”

Snel en veilig contact met voertuigen
Bij een spoedaanvraag toont Ctrack Online waar de medewerkers zich op dat moment bevinden. De planner verstuurt via de Ctrack software een sms-bericht naar de GSM van de medewerker die de opdracht moet uitvoeren. SCAL kiest bewust voor tekstberichten die op de telefoon van de medewerkers binnenkomen, zodat zij tijdens het patiëntcontact zo min mogelijk worden gestoord. Eerdhuijsen: “Dat was nadrukkelijk een wens van onze medewerkers, die mede daarom zeer te spreken zijn over Ctrack.”

Rittenregistratie: een zorgvuldige verantwoording
En dat is niet de enige reden waarom de medewerkers van SCAL over Ctrack te spreken zijn. Sinds enkele jaren zijn de medewerkers verplicht hun uren zeer nauwgezet te verantwoorden. Bovendien moeten zij kunnen aantonen dat zorg daadwerkelijk en tijdig is geleverd. Eerdhuijsen: “Daar willen de medewerkers het liefst zo min mogelijk tijd aan besteden. Met behulp van Ctrack verloopt hun rittenregistratie veel eenvoudiger, waardoor ze meer tijd hebben voor de zorg. En ik voer een sluitende rittenregistratie die door de Belastingdienst wordt erkend.”

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF