ctrack-online-button
  • Home
  • Over Ons
  • Nieuws & Informatie
  • Nieuws
  • Ontmoet de mensen achter Ctrack Benelux – deel 4

Ontmoet de mensen achter Ctrack Benelux – deel 4

Ontmoet de mensen achter Ctrack Benelux

v.l.n.r. Murat, Anna en Carola, Misja en Shirly

Alweer deel 4 van deze populaire Ctrack Benelux reeks. Na Murat Ercan, Anna van Roosmalen en Carola Hunter en Misja Smits, spreken we deze keer met Shirly van Oijen. Shirly neemt sinds een jaar het debiteurenbeheer voor haar rekening. Voor wie nu bang is dat dit een stoffig artikel gaat worden – geen zorgen! Deze dame is dol op cijfers én klanten en weet daar enthousiast over te vertellen.

Shirly van Oijen is van origine... kraamverzorgster!

Shirly van Oijen Ctrack Benelux

“Ja, dat is wel even heel iets anders hè,” lacht ze. “Na m'n afstuderen, kwam er – heel toepasselijk – een baby tussen mij en dat carrièrepad.

Na er even tussenuit te zijn geweest, wilde ik al snel weer aan het werk. En dan moet je praktisch zijn. Avond- en weekendwerktijden waren destijds moeilijk te combineren met een gezin.”

Dus ging Shirly aan de slag als telesales medewerker, receptioniste en secretaresse. En toen gebeurde er iets waardoor een onontdekt talent naar boven kwam...

Een collega op debiteurenbeheer werd ziek en haar werd gevraagd om tijdelijk bij te springen. Dankzij deze ervaring is ze uiteindelijk terechtgekomen op de financiële administratie van een groothandel voor drogisterij artikelen.

“Dat was echt zo'n omslagmoment, het vervangen van die zieke collega – ik was op slag verliefd,” vertelt Shirly. En dat is nog steeds te zien in haar ogen!

“Zeker de debiteurenbewaking vond ik zó leuk. Daar wilde ik meer mee, dat was overduidelijk. Voor mij had het crisisjaar 2008 dus een mooie kant: Ik ben gaan studeren!” Sindsdien is ze niet meer weg te slaan van financiële bedrijfsafdelingen.

Debiteurenbewaking is veel meer dan achter geld aanzitten

“Zeker bij een bedrijf zoals Ctrack komt er veel meer kijken bij debiteurenbeheer. Zo is het dienstenpakket complexer dan de groothandel waar ik vroeger gewerkt heb. Je hebt niet alleen met producten te maken, maar ook met abonnementen en daarmee het wijzigen van contracten. Je bent al snel met gegevensbeheer en contractadministratie bezig.

Dit werk is heel dynamisch. Ontzettend afwisselend. Echt niks saais of stoffigs aan! Je hebt veel contact met klanten én collega's. Voor allerlei afdelingen ben je een aanspreekpunt. Combineer dit alles met de losse sfeer onderling en de open Ctrack cultuur en je snapt dat ik hier helemaal op m'n plek zit.”

Ik betaal maar vast, anders belt ze weer

“Laten we wel wezen, als debiteurenbeheerder bel je altijd op een gevoelig moment. Degene van de debiteurenbewaking wil je eigenlijk niet horen. Toch gaan de gesprekken echt anders als je service op nummer 1 hebt staan in je hoofd. Je wilt dat de klant tevreden is en het contact goed houden voor nu en in de toekomst.”

Breeduit lachend: “Mensen vertellen weleens blij te zijn dat ze me alweer een tijd niet gehoord hebben. Dan zeggen ze er snel achteraan: 'Dat is niet lullig bedoeld hoor!' Wat mij betreft is zoiets alleen maar goed nieuws, want dan lopen de zaken lekker. Liever dat mensen denken 'Ik betaal maar vast, anders belt ze weer', dan dat er iets aan de hand is met een contract of een unit.”

Je bent nooit uitgeleerd

Shirly is een schoolvoorbeeld van een leven lang leren. Wat haar betreft ben je nooit uitgeleerd. “Binnenkort start ik met de cursus Debiteurenbeheer Juridische Aspecten. En ik leer continu van m'n collega's op andere afdelingen.” Het heeft een hele goede reden dat ze zowel studeren als in de praktijk bijleren zo belangrijk vindt:

“Naast de financiële ins en outs, wil ik op de hoogte zijn van hoe de werkprocessen in elkaar zitten. Daardoor begrijp ik onmiddellijk wat een klant bedoelt als hij of zij vertelt over een specifiek probleem met een unit of een compliment geeft over een bepaalde installatie die door ons is uitgevoerd. Dat praat voor beide partijen fijner.”

Tot slot ook aan Shirly de vraag: Hoe zie jij de fleetmanagement toekomst?

“Ik zie enorm veel samenwerkingskansen. Met verzekeraars, leasemaatschappijen... Zulke samenwerkingen administratief integreren, is een uitdaging die de moeite meer dan waard is. Voor klanten is het namelijk ideaal als zij één heldere, overzichtelijke factuur krijgen.

Ik ben ervan overtuigd dat er op dit gebied een hoop te gebeuren staat. Dat verschillende mobiliteitspartijen meer naar elkaar toe zullen groeien. Samenwerken met als doel het klanten zo makkelijk mogelijk te maken en administratieve lasten te verlichten.”

Een mooi slot van een alles behalve saai gesprek!

lees ook de andere afleveringen van de serie Ontmoet de mensen achter Ctrack Benelux

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF