ctrack-online-button
  • Home
  • Over Ons
  • Nieuws & Informatie
  • Nieuws
  • Track en trace verhoogt productiviteit van Jelmar Verspreiding

Track en trace verhoogt productiviteit van Jelmar Verspreiding

Als de meeste mensen nog in hun bed liggen, bezorgt Jelmar Verspreiding alle ochtendbladen, plaatselijke kranten en folders in de Flevopolder.

Jelmar-Verspreiding-Kilometer-Connected-Navigation-Thumb

Als de meeste mensen nog in hun bed liggen, bezorgt Jelmar Verspreiding alle ochtendbladen, plaatselijke kranten en folders in de Flevopolder. Met een track en trace systeem van Ctrack zorgt Jelmar Verspreiding dat dit zo efficiënt mogelijk gebeurt. Het resultaat: brandstofbesparing én een tevreden klant.

Autovolgsysteem en communicatie met chauffeurs
“Pas toen ik even géén track en trace meer had, merkte ik pas hoe belangrijk het is om te weten waar je wagens zijn en welke routes ze rijden,” aldus Marc Stevens van Jelmar Verspreiding. “Mijn chauffeurs rijden verschillende routes die last minute moeten kunnen worden aangepast aan nieuwe bezorgorders. Een autovolgsysteem waarmee ik de chauffeurs nauwkeurig kan volgen én waarmee ik met ze kan communiceren is daarbij onmisbaar.”

Track en trace: verantwoording naar de klant
“Met het track en trace systeem van Ctrack heb ik goed grip op mijn chauffeurs en de routes die ze rijden.” Tijdens de ritten houdt Stevens precies bij of de routes volgens plan worden gereden. “Mocht er een klacht binnenkomen, weet ik door het autovolgsyteem van Ctrack direct of de chauffeur is langs geweest en hoe laat. Ik weet meteen of de klacht gegrond is.” Ctrack helpt Stevens op deze manier met de verantwoording richting klanten.

 Aansluiting op navigatie: berichten sturen
Jelmar Verspreiding heeft het track en trace systeem van Ctrack gekoppeld aan het navigatiesysteem in de wagens, connected navigatie. “Zo kan ik via Ctrack berichten naar chauffeurs versturen: het bericht verschijnt dan op het navigatie display. Bevat het bericht een nieuw bezorgadres, dan pikt het navigatiesysteem dit automatisch op. “Zo kunnen we snel en correct last minute afhaal- of bezorgorders aan de juiste chauffeur doorgeven.”

Tussentijds routes aanpassen
Omdat Stevens eenvoudig met chauffeurs communiceert, kan hij ook meer service bieden aan zijn klanten. “Als een boer in een afgelegen gebied belt of hij de krant die dag eerder kan ontvangen, stuur ik direct een bericht via Ctrack. Dit bericht is niet alleen snel bij de chauffeur, Ctrack past ook zijn route zo efficiënt mogelijk aan. Het resultaat: de klant krijgt zijn krant op tijd en de chauffeur maakt zo min mogelijk extra kilometers.”

Optimalisering van routes
Stevens blijft de bezorgroutes van Jelmar Verspreiding met Ctrack continu optimaliseren. “Door regelmatig kritisch naar de routes te kijken, besparen we kilometers en brandstof.” Met behulp van Ctrack’s rijstijlanalyse wil hij brandstof blijven besparen. “Ik kan nu precies zien welke chauffeurs bijvoorbeeld te stevig optrekken of te hard rijden. Door aan te sturen op hun rijgedrag wil ik nog efficiënter, maar ook zuiniger gaan werken.”

Maatwerk: achteruitrijcamera
Jelmar Verspreiding heeft in het wagenpark ook achteruitrijcamera’s. Liever wilde men niet dat er meerdere systemen in één wagen nodig waren. Ctrack ontwikkelde een interface zodat het beeld van achteruitrijcamera te zien is op het display van de navigatie. Die flexibiliteit is heel waardevol. Ctrack denkt praktisch mee over de verhoging van mijn productiviteit. ”

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF