ctrack-online-button
  • Home
  • Over Ons
  • Nieuws & Informatie
  • Nieuws
  • Ontmoet de mensen achter Ctrack Benelux - deel 1

Ontmoet de mensen achter Ctrack Benelux - deel 1

Het klinkt afgezaagd, maar dat maakt het niet minder waar: Alles draait om mensen. Klanten goed helpen, lukt alleen met werknemers die het naar hun zin hebben en die geloven in zowel hun eigen kwaliteiten als die van het bedrijf.

De komende tijd stellen wij dan ook graag allerlei Ctrack'ers aan u voor

Wie zijn al die mensen die het verschil maken? Wie zit er achter het snel oplossen van een storing? Welke mannen en vrouwen staan u vriendelijk te woord, geven advies, verhelpen een probleem of zorgen ervoor dat uw volledige wagenpark in een paar dagen voorzien wordt van een GPS fleetmanagement oplossing?

Murat Ercan Ctrack Benelux

Murat Ercan geeft de aftrap. Hij is Sales Supervisor en werkt sinds 2009 bij Ctrack Benelux

Murat had eigenlijk andere carrièreplannen voordat hij bij Ctrack terechtkwam. Hij was op dat moment Sales Manager en wilde Sales Trainer worden.

Als je hem ontmoet, snap je waarom: Hij staat 100% voor wat hij verkoopt en weet dat ook over te brengen op mensen. Maar het is anders gelopen...

Het bedrijf waar Murat Sales Trainer wilde worden, deed de werving en selectie voor een Account Manager vacature bij Ctrack.

Nadat hij de 3e ronde van de strenge selectieprocedure goed doorstaan had, kwam deze job hem onder ogen.

Je moest 'affiniteit met mobiliteit' hebben. Nou, dat had deze autogek wel!

Wat er verder over het bedrijf en de functie verteld werd, sprak hem erg aan en zette zijn toekomstplannen op losse schroeven. Hij kwam met ons praten en het klikte onmiddellijk. Gelukkig besloot Murat dat deze baan veel leuker was dan Sales Trainer worden.

“Het mooie is dat iedere business case weer anders is,” vertelt Murat. “Dat maakt het zo fascinerend. Je moet in de schoenen van je klant gaan staan. Niet denken vanuit wat jij allemaal te bieden hebt, maar wat de klant nodig heeft.” Hij begint te lachen:

“Ja, dat zul je vast vaker gehoord hebben. Maar het écht doen, dáár gaat het om. En dat verschil voelen mensen heus wel aan. Of je iemands business daadwerkelijk vooruit wilt helpen of dat je er alleen maar op uit bent om zoveel mogelijk te verkopen.”

Een concreet praktijkvoorbeeld waar dat uit blijkt:

“Een installatiebedrijf in Brabant was GPS fleetmanagement aanbieders aan het vergelijken en belde ook ons. Hij wilde eerst een offerte en pas daarná praten. Meestal gaat het andersom, maar ik kon zijn insteek ook wel begrijpen.” Murat vervolgt:

“Ctrack bleek niet de goedkoopste te zijn. Een gesprek was dus niet nodig... Ik las die mail vanaf m'n vakantieadres, maar heb toch meteen gereageerd. Volgens mij waren er een paar punten die ze over het hoofd hadden gezien en dat zou ze in een later stadium kunnen opbreken.”

“Binnen 5 minuten had ik de directeur aan de bel. Hij was blij met waar ik de aandacht op vestigde en wilde tóch afspreken. Direct na m'n vakantie ben ik langsgegaan. Op diezelfde dag heeft Ctrack de opdracht gekregen en hadden we er een nieuwe klant bij.”

Murat is ervan overtuigd dat dit alleen kan als je gelooft in de organisatie:

“Ik weet wat Ctrack kan. Waar we allemaal toe in staat zijn. Ik zie en ervaar het iedere dag, dus wat wil je! En ik geloof ook in mezelf. Dat ik in staat ben om dat over te brengen. Het zorgt voor een soort van dubbelop vertrouwen en dat maakt je heel sterk.”

“Volgens mij is dat ook waarmee je je onderscheidt. Laten we wel wezen, er is zat concurrentie. Ik sta daar niet al te lang bij stil. Je moet uitgaan van eigen kracht. Dat is de kracht die ik het beste kan beoordelen en overbrengen, omdat ik er middenin zit.”

Wat is 'the next step'? Welke toekomst ziet Murat voor Ctrack en haar klanten?

“Ik zie de markt breder dan nu. Voertuigvolgsystemen zijn inmiddels ingeburgerd en bedrijven willen steeds meer processen automatiseren. En managers beseffen dat 'buiten' het geld verdient wordt. Daar kun je nog zoveel stappen zetten om meer rendement te behalen.”

“De man of vrouw in de buitendienst zal steeds meer technologische hulpmiddelen krijgen. Daar wordt de administratieve ballast – en de bijbehorende ergernis – minder van. Zo wordt kostbare tijd vrijgemaakt om meer klanten en prospects te bezoeken en helpen.”

Over MVO, mooie mobiele applicaties en de toekomst van mobiliteit:

MVO is geen hype,” vindt Murat. “Oók voor het MKB wordt het steeds belangrijker. Rijgedrag meten en verbeteren, zodat er zuiniger gereden wordt en de CO2 uitstoot afneemt – daar praat ik steeds vaker over met bedrijven die er echt wat mee willen doen.”

“Daarnaast wil het oog ook wat. Mobiele applicaties moeten goed werken én mooi zijn. En gebruiksvriendelijk. Hoe makkelijker iets werkt, hoe meer kans dat het vaak gebruikt wordt. Want dat is wel nodig om dat rendement te behalen en voor de lange termijn te borgen.”

“Wat betreft efficiency is er nog zoveel te winnen. Als Ctrack staan wij er agnostisch in. Wat wil zeggen dat wij geloven dat er volledig zonder hardware gewerkt kan worden. Dan zijn auto's af fabriek rijdende computers. Gaan auto-updates door de lucht. Denk aan Tesla.”

Murat is nog lang niet uitgekeken op de business van Ctrack en haar klanten!

lees ook de andere afleveringen van de serie Ontmoet de mensen achter Ctrack Benelux

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF